Dieses Problem mit der Titel kannst reparieren. Einfach mal die Titel prj laden, neu Tom erstellen und ne neue tr4 damit erstellen. Dann schreibt er alle Daten neu rein mit der aktuellsten .dll Datei.
Posts by illyaine
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Ja die TRNG Plugins sind immer so eine Sache.
Sind die den noch im Script integriert? Ansonsten mal das Plugin deinstallieren und neuinstallieren
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Wie sieht das denn mit der eigentlichen Engine aus - also die tomb4.exe - muss man da noch die originale nehmen, oder eine von TRNG, oder gibt es beim Tomb Editor eine eigene tomb4.exe, falls ja wo - wie läuft das?
So wie ich das sehe kann man mit dem neuen Editor ja komfortabler bauen, wie funktioniert das dann aber im bei konvertieren der TR4 Datei? Was benötige ich, wie gehe ich das am besten an, wenn man ein neues Projekt startet? TRNG noch dazu nutzen, oder sinnfrei?
Du kannst dir alte Engine nehmen oder die TRNG.
Irgend wann wird es eigene Engine für den TE geben, aber dauert leider noch.
Was mir auch gerade auffällt wenn ich da so mit arbeite. Ist das texturieren wirklich so aufwändig, dass man immer erst eine Kachel markieren muss, bevor man diese texturiert? Kann man nicht wie im alten NGLE direkt mit einem Klick texturieren?
Ne du kannst wie im alten Editor texturieren.
Textur auswählen und im texturier Modus einfach alles auswählen was du texturieren willst.
Und wie mache ich Wandunterteilungen damit die Texturen nicht so gestreckt sind?
Wie im alten Editor. Die Editoren sind mehr oder weniger gleich aufgebaut. Unter Tutorials im Menü oben sind einige Anleitungen, da kannst du bisschen stöbern.
Und die mir aktuell wichtigste Frage: Wieso muss ich in den Kompatibilitätseinstellungen der tomb4.exe die Einstellung "In Bildschirmauflösung 640x480 ausführen" auswählen, damit ich überhaupt die tomb4.exe ausführen kann?
Habe ich selber nicht das Problem. Wir können nächste Woche das am Abend mal durchgehen. Evtl. finden wir eine Lösung.
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illyaine hat eine neue Version hinzugefügt:
QuoteVersion 1.3.12 is now released!
List of changes:- Change tint for moveables with static light model.
- Display missing texture errors correctly for imported MQO files.
- Display room size in status bar.
- Use relative texture paths when exporting rooms.
- An option to highlight selected object tint in palette if it has it.
- An option to grid border walls in new rooms, as in dxtre3d.
- Autofill dummy trigger type for bridge objects.
- Remove extra Laras on level compile if any.
- Fix issues with parsing original wad mesh lighting type.
- Fix prj2 saving issue if imported geometry duplicates are present in level settings.
- Fix undo for imported geometry tint.
- Fix MQO drawing in imported geometry browser.
- Fix exception if animated frame repeat is set to 0 or less.
Wad Tool: -
Muss ich glatt bald mal rein schauen
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Hallo,
ich denke schon das sich jemand zum testen finden lässt
Wenn du ein Testforum hier benötigen sollst, sag bescheid. Dann erstelle ich dir eines -
Bin leider grad nicht am PC (muss den ehrlich gesagt endlich mal wieder anstecken).
Aber hab dir mal ein Bild von Setup raus gesucht. Wähle bei der Auflösung eine mit 16bit aus. Und bei „Texture Bit Depth“ dann 32 Bit.
Dann sollte es theoretisch passen.
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Yeah. Darauf warte ich ja schon ewig drauf. Fand den Teil 1 damals richtig toll und hatte immer gehofft das du Teil zwei weiter machst
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illyaine hat eine neue Version hinzugefügt:
QuoteVersion 1.3.11 is now released!
List of changes:
- Added "copy object statistics" function which copies counts of placed objects into clipboard.
- Level settings option to remove unused statics and moveables from level file.
- Implement color tint for imported geometry.
- Import double-sided face attributes via material name prefix.
- Export additive blending properly for MQO.
- Added separate "delete all lights" function.
- Make "delete all objects" and "delete all triggers" functions aware of room selection.
- Hide internally used objects such as LARA_SKIN from item browser.
- Don't reset room selection while switching between objects in search window.
- Address precision loss in vertex positions for reimported room geometry.
- Ability to disable "digged" descriptions in autogenerated room names.
- Display slot names in mesh conversion errors instead of numerical IDs.
- Preserve item selection if available, if loaded wad list was changed.
- Several minor UI fixes.
- Fix animated textures not being remapped with default scale.
- Fix static mesh intensity for TR2 target.
- Fix incorrect default hotkey for switching blend mode.
- Fix exception when find & replace objects dialog was opened with trigger selected.
- Fix exception when script with invalid flipeffect ID is imported into trigger window.
- Fix mousewheel zoom speed not being updated in options window.
- Fix inconsistent 3D view descriptions for sinks and locked cameras.
Wad Tool:- Export static and moveable meshes with textures to all supported 3D formats.
- Fix incorrect bounding sphere coordinates for objects imported from compiled levels.
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illyaine hat eine neue Version hinzugefügt:
QuoteVersion 1.3.10 is now released!
List of changes:- Added level statistics in the bottom of main view. Blue highlight signals a limit exceed.
- Show actual 15-bit lighting for TR3-4 targets and grayscale lighting for TR1-2 targets.
- Apply double-sided attribute for imported geometry, if any.
- Properly show double-sided and blending mode attributes for objects.
- Change default FPS for animated textures to 16 to comply with NGLE defaults.
- An option to reset texture attributes when new selection is done in texture map.
- An option to display warning if double-sided texture is applied to a single-sided face.
- Cleaner font rendering in 3D window.
- Fix room ambient lighting not updating after undo.
- Fix invalid hidden object picking.
- Fix occasional exceptions while using "split sector-based object" function.
- Fix rendering crashes with invalid vertex buffers.
Wad Tool:- Add alt + double click hotkey in source wad panel to copy object to different slot.
- Fix additive blending attribute not being imported correctly.
Sound Tool:- Fix incorrect pitch preview.
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Bin gespannt auf das Projekt
Schaut gut aus.
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Die Texturen neu zu machen (4x so groß wie das Original), und dabei so dicht am Original zu bleiben wie möglich, nimmt am meisten Arbeit in Anspruch.
Oh ja. Die Texturen zu erstellen ist meistens die größte Arbeit finde ich.
Sieht aber toll aus
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Ja Thema Beleuchtung ist am Anfang schon immer etwas komplex, bis man es raus hat, wie man das Grundgerüst von der Helligkeit passend hat.
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Cool, gut zu wissen
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illyaine hat eine neue Version hinzugefügt:
QuoteVersion 1.3.8
List of changes:- Add Memo object type to store annotations right inside the project.
- Properly calculate lightmap for TR1-3 software rendering.
- Automatically change level version according to loaded wads version.
- Indicate wad version mismatch in level settings.
- Indicate imported geometry with missing textures in level settings properly.
- Allow usage of wav samples with different codecs (not recommended to use).
- Warn if any rooms are outside of map bounds, which may cause pathfinding issues.
- Remove duplicated meshes on compilation.
- Fix camera target trigger not working correctly in some cases.
- Fix imported geometry textures not reconnecting if project directory was moved.
- Fix text labels occasionally rendered in wrong places in 3D window.
- Fix some TR1 entity names.
Wad Tool:- Internally import actual vertex colors when importing static meshes and models.
- Fix exceptions when any Lara-related object was deleted from wad.
- Fix last entry in animation list not showing properly.
- Fix frame number labels in animation editor.
Sound Tool:- Properly preview sounds with different sample rates.
TombIDE:- Increase compile timeout for very large script files.
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illyaine hat eine neue Version hinzugefügt:
QuoteList of changes:
- Add "Import trigger from script" function to trigger window.
- Renderer optimizations (now up to 4 times faster in full world view mode).
- Don't move locked rooms with movement hotkeys.
- Don't move connected rooms with movement hotkeys if not all connected rooms are selected.
- Make room sprites replaceable through "Find & Replace" dialog.
- Prevent room sprite shuffling when adding new sprite sequences.
- Fix room sprite positioning in TR1-2.
- Fix EXTRA field not importing correctly from NGLE prj files in some cases.
- Fix exception on compilation if disjointed portals were found.
- Fix exceptions after deleting certain objects in find window.
- Fix another serious memory leak which was happening on project or wad reloading.
WadTool:- Fix empty sprite sequence preview.
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Freut mich das es geklappt hat
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Die StateID der Animationen ist da zuständig. Die von der Vergiften Animation musst du auf Eine normale ändern.
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illyaine hat eine neue Version hinzugefügt:
Quote- Added TR1 support.
- Added room sprites support for TR1-2.
- Added fog bulb support for TR5.
- Added 8-bit texture support for TR2-3.
- Added move timer customization for TR1-2 cameras.
- Added ability to copy and paste triggers.
- Added "Export as animcommand" button to trigger window.
- Added ability to delete objects from search window.
- Added ability to delete multiple objects at once from object list.
- Added "Find & replace object" context menu.
- An option to apply chosen room properties to all selected rooms.
- Level settings option to safely increase a limit of 255 rooms per level.
- Allow undo for room ambient light changes.
- Draw service objects as 2D icons by default.
- Point to specific trigger area when "Find where is triggered" context menu was engaged.
- Always resample sounds to proper format.
- Store last selected room in project file.
- Store last used tool and texture remap window properties in config file.
- Define version-specific game limits in TrCatalog.xml.
- Sort triggers in the same order as in final level file in trigger list.
- Highlight "special" trigger which is used to setup parameters in trigger list.
- Better trigger sorting to avoid issues with specific trigger setups.
- Show warning if orphaned switch/key triggers were found in level.
- Optimize level compilation speed.
- Fix UVRotate textures on triangles.
- Fix incorrect pathfinding generation for TR2-3 which caused crashes and weird NPC behaviour.
- Fix incorrect animation transitions in TR2-3.
- Fix light radius calculation in TR2-3.
- Fix drag-n-drop in find & replace objects dialog.
- Fix incorrect TR1-3 item names in find & replace objects dialog.
- Fix incorrect rendering of last imported geometry in a room.
- Fix infinite loop while compiling pathfinding data for incorrect portal setups.
- Fix several issues with auto-reloading textures for imported geometry.
- Fix multiple exceptions when prj import with missing resources is aborted.
- Fix exception when Lara skin mesh count doesn't correspond to Lara mesh count.
- Fix epic memory leak which caused abnormally high CPU usage and aburpt crashes over time.
WadTool:- Add recent wads list.
- Add animation fixer menu entry in animation editor.
- Add alignment controls in sprite editor (for TR1-3 room and UI sprites).
General:- Allow loading legacy wads without .swd and .was files.
- Fix distorted texturing on TR1-3 models.
NOTE: This update is critical, because it addresses serious memory leak that could have caused Tomb Editor to randomly crash after several hours of building. -
Ja. Denke da wird einfach die Verlinkung nickt vorhanden sein, dass es eine Türe ist, welche nur aufgeht.
Danke dir.