Posts by illyaine

    Dieses Problem mit der Titel kannst reparieren. Einfach mal die Titel prj laden, neu Tom erstellen und ne neue tr4 damit erstellen. Dann schreibt er alle Daten neu rein mit der aktuellsten .dll Datei.

    Wie sieht das denn mit der eigentlichen Engine aus - also die tomb4.exe - muss man da noch die originale nehmen, oder eine von TRNG, oder gibt es beim Tomb Editor eine eigene tomb4.exe, falls ja wo - wie läuft das?

    So wie ich das sehe kann man mit dem neuen Editor ja komfortabler bauen, wie funktioniert das dann aber im bei konvertieren der TR4 Datei? Was benötige ich, wie gehe ich das am besten an, wenn man ein neues Projekt startet? TRNG noch dazu nutzen, oder sinnfrei?


    Du kannst dir alte Engine nehmen oder die TRNG.

    Irgend wann wird es eigene Engine für den TE geben, aber dauert leider noch.



    Was mir auch gerade auffällt wenn ich da so mit arbeite. Ist das texturieren wirklich so aufwändig, dass man immer erst eine Kachel markieren muss, bevor man diese texturiert? Kann man nicht wie im alten NGLE direkt mit einem Klick texturieren?

    Ne du kannst wie im alten Editor texturieren.

    Textur auswählen und im texturier Modus einfach alles auswählen was du texturieren willst.



    Und wie mache ich Wandunterteilungen damit die Texturen nicht so gestreckt sind?


    Wie im alten Editor. Die Editoren sind mehr oder weniger gleich aufgebaut. Unter Tutorials im Menü oben sind einige Anleitungen, da kannst du bisschen stöbern.


    Und die mir aktuell wichtigste Frage: Wieso muss ich in den Kompatibilitätseinstellungen der tomb4.exe die Einstellung "In Bildschirmauflösung 640x480 ausführen" auswählen, damit ich überhaupt die tomb4.exe ausführen kann?


    Habe ich selber nicht das Problem. Wir können nächste Woche das am Abend mal durchgehen. Evtl. finden wir eine Lösung.

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    List of changes:



    Tomb Editor:

    • Add "Import trigger from script" function to trigger window.
    • Renderer optimizations (now up to 4 times faster in full world view mode).
    • Don't move locked rooms with movement hotkeys.
    • Don't move connected rooms with movement hotkeys if not all connected rooms are selected.
    • Make room sprites replaceable through "Find & Replace" dialog.
    • Prevent room sprite shuffling when adding new sprite sequences.
    • Fix room sprite positioning in TR1-2.
    • Fix EXTRA field not importing correctly from NGLE prj files in some cases.
    • Fix exception on compilation if disjointed portals were found.
    • Fix exceptions after deleting certain objects in find window.
    • Fix another serious memory leak which was happening on project or wad reloading.



    WadTool:

    • Fix empty sprite sequence preview.

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    Tomb Editor:

    • Added TR1 support.
    • Added room sprites support for TR1-2.
    • Added fog bulb support for TR5.
    • Added 8-bit texture support for TR2-3.
    • Added move timer customization for TR1-2 cameras.
    • Added ability to copy and paste triggers.
    • Added "Export as animcommand" button to trigger window.
    • Added ability to delete objects from search window.
    • Added ability to delete multiple objects at once from object list.
    • Added "Find & replace object" context menu.
    • An option to apply chosen room properties to all selected rooms.
    • Level settings option to safely increase a limit of 255 rooms per level.
    • Allow undo for room ambient light changes.
    • Draw service objects as 2D icons by default.
    • Point to specific trigger area when "Find where is triggered" context menu was engaged.
    • Always resample sounds to proper format.
    • Store last selected room in project file.
    • Store last used tool and texture remap window properties in config file.
    • Define version-specific game limits in TrCatalog.xml.
    • Sort triggers in the same order as in final level file in trigger list.
    • Highlight "special" trigger which is used to setup parameters in trigger list.
    • Better trigger sorting to avoid issues with specific trigger setups.
    • Show warning if orphaned switch/key triggers were found in level.
    • Optimize level compilation speed.
    • Fix UVRotate textures on triangles.
    • Fix incorrect pathfinding generation for TR2-3 which caused crashes and weird NPC behaviour.
    • Fix incorrect animation transitions in TR2-3.
    • Fix light radius calculation in TR2-3.
    • Fix drag-n-drop in find & replace objects dialog.
    • Fix incorrect TR1-3 item names in find & replace objects dialog.
    • Fix incorrect rendering of last imported geometry in a room.
    • Fix infinite loop while compiling pathfinding data for incorrect portal setups.
    • Fix several issues with auto-reloading textures for imported geometry.
    • Fix multiple exceptions when prj import with missing resources is aborted.
    • Fix exception when Lara skin mesh count doesn't correspond to Lara mesh count.
    • Fix epic memory leak which caused abnormally high CPU usage and aburpt crashes over time.



    WadTool:

    • Add recent wads list.
    • Add animation fixer menu entry in animation editor.
    • Add alignment controls in sprite editor (for TR1-3 room and UI sprites).


    General:

    • Allow loading legacy wads without .swd and .was files.
    • Fix distorted texturing on TR1-3 models.


    NOTE: This update is critical, because it addresses serious memory leak that could have caused Tomb Editor to randomly crash after several hours of building.