Sehr gerne
Beiträge von illyaine
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Evtl liegt bei dir noch was veraltetes im Browser Cache. In der neuen Version gibt es einen anderen Editor. Da der alte zu limitiert war. Da jede Software ja natürlich auf die eigenen Bedürfnisse diesen einbaut und dieser hier entsprechend eher dem was WoltLab wollte (Anpassungsfähigkeit uvm)
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Guten morgen.
Muss ich mir heute Abend mal anschauen ob es diese Funktion noch gibt. -
So, das Update ist fertig.
Dachte mir ich mache direkt wieder online. Lediglich der Stil muss noch verfeinert werden, daher bitte manche fehlerhaften Sachen nicht beachten. Das schaffe ich heute leider zeitlich nicht mehr -
Schaut toll aus. Werde ich dann sicher mal rein schauen, wenn es veröffentlicht wurde
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Werde vermutlich Sonntag Abends das ganze Installieren.
Ich werde es so spät wie möglich machen und das Forum ist in dieser Zeit offline -
Ich werde die nächste Zeit die Forensoftware, Download Datenbank sowie das Lexikon (Tutorial Datenbank) auf die aktuellste Version updaten.
Das ganze wird erst noch Intern getestet und anschließend wird es dann in der richtigen Version geschehen.
Wer möchte kann sich gerne ein paar Neuerungen auf der Hersteller Seite anschauen.WoltLab Suite 6.0 Veröffentlichung - WoltLab®Wir freuen uns, die Veröffentlichung von WoltLab Suite 6.0 bekannt zu geben, die konsequente Weiterentwicklung unserer bewährten Lösung für Websites und…www.woltlab.comIch werde dies natürlich vorher noch ankündigen, da zu der Zeit des updates die Seite nicht zur Verfügung steht, da man dies leider nicht im laufenden Betrieb machen kann. Dies muss natürlich gemacht werden, da irgend wann die alten Versionen keine Sicherheitsupdates mehr erhalten und natürlich auch mit neueren Versionen, entsprechend neue Funktionen Einzug nehmen
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Ist das ein Raum, oder mehrere?
Könnte sein, wenn du zwei Räume übereinander hast, die Kabel entsprechend im oberen sind, dass dies das Problem verursacht. Da dies ein allgemeines Engine Problem ist.
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illyaine hat eine neue Version hinzugefügt:
DateiTomb Editor 1.6.8
Tomb Editor:- Add preview button for sound playback node functions.
- Add nodes to manage timers.
- Fix current node item list remaining open after scrolling node graph with mouse wheel.
- Fix legacy triggers wrongly set to switch type in rooms containing "switch" in their name.
- Fix TEN level compiler producing incorrect normals for imported geometry.
- Fix TEN level compiler not scaling merged static meshes.
- Fix particle emitter node not working.
- Don't recalculate normals silently when
illyaine26. Juli 2023 um 18:33 ZitatTomb Editor:
- Add preview button for sound playback node functions.
- Add nodes to manage timers.
- Fix current node item list remaining open after scrolling node graph with mouse wheel.
- Fix legacy triggers wrongly set to switch type in rooms containing "switch" in their name.
- Fix TEN level compiler producing incorrect normals for imported geometry.
- Fix TEN level compiler not scaling merged static meshes.
- Fix particle emitter node not working.
WadTool:
- Don't recalculate normals silently when importing mesh through static mesh editor.
- Fix broken sound remap when copying objects from legacy wads to TEN wad.
TombIDE:
- Many minor bugfixes.
- Update Tomb1Main preset to 2.5.2.
TEN: Version 1.1.0
- Fix enemies shooting Lara through static meshes and moveables.
- Fix skeletons and mummies not being affected by explosive weapons.
- Fix crash on loading if static meshes with IDs above maximum are present.
- Fix various crashes specific to 64-bit build.
- Fix random crashes when playing audio tracks with names longer than 15 symbols.
- Fix crashes when trying to play .wav audio tracks on some Windows 11 systems.
- Fix sprint value going below zero.
- Fix fog bulb density formula.
- Fix clockwork beetle activation crashing the game.
- Fix corrupted vehicle positions after savegame reload.
- Fix default ambience overlapping current one when loading a savegame.
- Fix doppelganger being limited to a single room.
- Fix bat AI, damage value, and incorrect collision after death.
- Fix regeneration for pickups with OCB 128.
- Fix raising blocks still shaking without OCB.
- Fix spiky ceiling, improve collision, and allow setting velocity via OCB.
- Fix TR1 winged mutant pathfinding and damage issues and add new OCBs.
- Fix TR1 Natla facing angle, bomb and shard projectiles, shooting anim in the second phase.
- Fix last inventory item position not being saved.
- Fix some puzzle hole objects crashing the game on item insertion.
- Fix incorrect harpoon bolt speed and angle when shooting vertically.
- Fix black shatter debris.
- Fix Lara's shadow projecting only her joints on some occasions.
- Fix sun and spot bulbs direction and sheen casts.
- Fix room collector freezing game on some occasions.
- Fix incorrect culling for scaled static meshes.
- Fix normal mapping.
- Add ability to save screenshot in the "Screenshots" subfolder by pressing the "Print screen" key.
- Implement separate audio track channel for playing voiceovers with subtitles in .srt format.
- Don't stop ambience when Lara dies.
- Pause all sounds when entering inventory or pause menu.
- Improve deflection against slopes.
- Move and rotate Lara and activated pickups together with dynamic bridge objects.
- Reduce camera bounce.
- Improve spiky wall collision accuracy.
- Expand control settings page.
- Allow key bindings for previously hardcoded actions (weapon hotkeys, vehicle controls).
- Add input actions for weapon scroll.
- Add splash effect to rockets and grenades when they enter water.
- Allow multiple doppelgangers by using the same OCB for the origin nullmesh and doppelganger.
- Add TR1 skateboard kid.
- Add TR1 Kold.
Lua API changes:
- Add soundtrack functions:
- Misc::GetAudioTrackLoudness() for getting current loudness of a given track type.
- Misc::IsAudioTrackPlaying() for checking if a given track type is playing.
- Misc::GetCurrentSubtitle() for getting current subtitle string for the voice track.
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Mache lieber immer separate Themen auf. Den wenn jemand das selbe Problem mal hat, ist es einfacher alles separat zu lesen, als wenn man ein Thema mit diversen Fragen durchlesen muss.
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Willkommen Micky, schön das du hier bist.
Letzte Woche haben wir uns endlich mal wieder getroffen und nun bist du hier -
Anmerkung
Evtl. sollte das Problem jetzt erledigt sein. Da Google etwas an der Sicherheit geändert hatte und bei meinem Webspace Anbieter das noch nicht richtig ingegriert wurde. Habe mich zum testen mal mit meiner Google E-Mail Adresse regtriert und hatte die E-Mail erhalten.
Bitte nochmal ausprobieren oder ggfs, bitte bei mir melden, wenn weiterhin Probleme auftauchen.
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Kleine Info an Mitglieder welche sich registrieren.
Bitte bei der E-Mail Adresse aufpassen, da diese aktiv und erreichbar sein muss.
Da das Benutzer Konto über einen Link aktiviert wird.
Ist die E-Mail Adresse falsch oder existiert sind, ist dies nicht möglich.
Bei Problemen mich bitte über die Kontaktseite kontaktieren.
Hier mir bitte den Benutzernamen, falsche verwendete E-Mail Adresse und neue E-Mail welche benutzt werden soll mitteilen, damit ich diese ändern kann,
damit ihr euren Benutzeraccount aktivieren könnt.
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illyaine hat eine neue Version hinzugefügt:
DateiTomb Editor 1.6.7
Tomb Editor:- Add a set of particle and dynamic light node functions.
- Add ability to search for invisible texture tiles.
- Use more consistent naming for newly generated flipped and split rooms.
- Write catalog file reading errors to a log file.
- Build status window now displays the path to the built level.
- Don't throw useless invalid texture warnings when building a level.
- Fix TEN texture packer crash if static meshes have more textures than moveables.
- Fix nodes made from context menu incorrectly linking to
illyaine8. Juni 2023 um 18:52 ZitatTomb Editor:
- Add a set of particle and dynamic light node functions.
- Add ability to search for invisible texture tiles.
- Use more consistent naming for newly generated flipped and split rooms.
- Write catalog file reading errors to a log file.
- Build status window now displays the path to the built level.
- Don't throw useless invalid texture warnings when building a level.
- Fix TEN texture packer crash if static meshes have more textures than moveables.
- Fix nodes made from context menu incorrectly linking to selected node as next instead of previous.
- Fix script ID assignment when duplicating rooms from the context menu or via hotkey command.
- Fix Lua ID assignment when pasting a group of objects.
- Fix exception when autosave interval was set to 0 in editor options.
- Fix several TEN object remaps in TrCatalog.xml.
- Fix light interpolation for TRNG target if 32-bit lighting option is active.
WadTool:
- Automatically fix incorrect state IDs for switch objects when converting them to TEN format.
- Fix incorrect conversion of Lara object in legacy wads to TEN format.
- Fix incorrect conversion of several objects such as LARA_HOLSTERS to TEN format.
- Fix exception in mesh editor when a mesh with incorrect sphere radius is selected.
- Fix more cases of incorrect animation importing.
- TEN Base WAD:
- Improve TEN Lara wad base equipment such as pistol holsters.
- Fix TEN Lara head rotation in shotgun, crossbow, and harpoon gun.
TombIDE:
- Update tomb3 preset to 2.0.2.
TEN: Version 1.0.9
- Fix cold bar triggered in non-water rooms.
- Fix spiky wall speed value and change it via OCB number or Lua (Moveable::SetItemFlags[0]).
- Fix bats emitter crashing the game if little beetle object does not exist in wad.
- Fix gunflash rendering and position for entities.
- Fix snowmobile driver crashing the game.
- Fix knifethrower not throwing knife.
- Fix classic rollingball rolling in place into some closed doors.
- Fix zipline not working properly.
- Fix missing heavytrigger checks for node events activated from classic triggers.
- Fix death flag burning enemies underwater.
- Fix pickups and object collision not working properly in flipped rooms without portals.
- Fix footprints not being cleared after level change.
- Fix thumbstick camera option sometimes producing jerky camera movements during object interaction.
- Fix soundtrack position not restoring if same track is already playing.
- Fix inventory input interference when entering inventory via puzzle.
- Fix gamepad still vibrating if Lara was poisoned prior to death.
- Fix flare brightness.
- Fix grenade firing angle.
- Fix rendering for static meshes with custom blending modes and alpha transparency.
- Fix inconsistent multiline string spacing on different display modes.
- Remove search object 4 hardcoded meshswap activated with a flipmap.
- Add TR1 cowboy.
- Add TR3 wall mounted blade.
- Add TR3 claw mutant.
- Add TR5 lasers:
- Choose colour for the lasers via tint menu.
- Laser OCB means width of the laser in sectors.
- Negative OCB laser will trigger heavy trigger.
- Positive OCB kills Lara.
- Add removable puzzles from puzzle holes and puzzle dones:
- Employed by setting the trigger type as "Switch" for either puzzle hole or puzzle done.
- Can be mixed with puzzle done and puzzle holes of the same or different type.
- Add reusable keys for key holes:
- Employed by setting the trigger type as "Switch" for key hole.
- Allow key hole animation to be played via OCB number:
- Default OCB 0 will play Lara use key animation.
- Any positive OCB number will play the animation according to the OCB number.
- Reimplement fog bulbs.
- Add missing gunflash for some entities, also include dynamic light and smoke to all gunflashes.
- Add compass needle wobble in inventory.
- Add ability to pick up a single inactive flare as an inventory item.
- Add log reports if title level or other levels don't exist.
- Add better error handling for missing font, sprites or shaders.
- Add "Reset to defaults" entry to controls menu and automatically bind XBOX gamepad profile if connected.
- Add 64-bit executable and place both 32-bit and 64-bit versions into /Bin subdirectory.
Lua API changes:
- Add Vec2 class.
- Add function String::SetTranslated().
- Add function Misc::IsStringDisplaying().
- Add the following for use in AddCallback and RemoveCallback:
- PRESTART, POSTSTART
- PREEND, POSTEND
- PRESAVE, POSTSAVE
- PRELOAD, POSTLOAD
NOTE: TEN folder structure has changed because of the inclusion of the 64-bit version. If you are updating existing TEN projects, manually remove all
*.dll
files andTombEngine.exe
fromEngine
subfolder after copyingTombEngine109_Update.zip
contents to that folder. -
Okay danke dir. Gut zu wissen
Freu mich drauf.
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illyaine hat eine neue Version hinzugefügt:
Dateipatches.dll / patches.flp / Plugin_FLEP 1.0.23
2023-05-28
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New patches:
- Remove baddies pickup hack
- Baddies and small medipacks
- Decouple baddies animations
- Remap regenerating pickups arrayillyaine29. Mai 2023 um 12:18 Zitat2023-05-28
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New patches:
- Remove baddies pickup hack
- Baddies and small medipacks
- Decouple baddies animations
- Remap regenerating pickups array
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Tomo,
Klingt gut. Kann man die Größe auch anpassen?
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Kann man die Laser selber vom Aussehen anpassen? Ich selber hätte die eher etwas dezenter Aber tolle Arbeit.
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Ich selber mit der TEN, sowie TRNG. Wobei ich natürlich jetzt mehr und mehr eher nur zur TEN tendiere.
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Herzlich willkommen. Viel Spass dir und falls was ist, einfach melden