Posts by illyaine

    So, hier findet ihr mal den Link zum ersten Video mit Playlist.

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    Code
    https://www.youtube.com/watch?v=U4-B7sOP5lk&list=PLjbS-421l4W7xNoCTv_5de4UOkWRWDxss


    Es gibt aktuell folgende Videos:
    - Einführung
    - TE Installation
    - TombIDE öffnen und Projekt anlegen

    Ich werde gleich anfangen mit einem Video wo ich die TE Oberfläche erkläre und anschließend ein separates für die Einstellungen.


    Bei den neuen Videos wird auch bei jedem Mausklick ein "Effekt" angezeigt. Diese Option habe ich gerade erst gesehen gehabt.

    Und Verzeiht mir auch, falls ich dann doch wieder mal etwas mit Dialekt spreche :D Ist gar nicht so einfach immer beim Hochdeutsch zu bleiben.

    3 Videos sind schon erstellt.
    Ist gar nicht so einfach das alles richtig rüber zu bringen, besonders wenn man dann verspricht. Hatte die so oft neu erstellt :S

    Aber bei den weiteren, gerade wenn es ums bauen geht, werde ich vermutlich direkt das erste Video nehmen, auch wenn der ein oder andere Versprecher drinnen ist.
    Sonst wird das ja unendliche Arbeit wenn ich die Bau Videos immer wieder neu erstellen muss ^^

    Es werden nie alle Levels herauskommen.
    Der Großteil will auch nur die Materialien anschauen und die für die eigenen Projekte nutzen. Und es ist auch allgemein immer schwer zu sagen, ob einem die Materialien taugen und man damit überhaupt was brauchbares zusammen bekommt :)

    Mir hat es jedenfalls sehr viel Spaß gemacht. Die Materialien sind im großen und ganzen auch sehr toll und man kann sich auf viele tolle Levels freuen.

    Das originale Handbuch ist von mir auch noch geplant als neue Variante mit TE und TEN.

    Gedacht hatte ich, dass ich entsprechend wie die Tutorial hier, dass als Video mache.

    Als erstes eben wie man in TombIDE ein Projekt anlegt, ein WAD erstellt, und eben dann baut mit den Materialien und ich eben alles erkläre.

    Ich bin gerade am überlegen auch Tutorials als Video zu erstellen.

    Dachte mir als erstes natürlich erst mal die Erstellung eines Projektes mit tombIDE, ein kleines WAD erstellen und dann entsprechend die Erstellung der Räume usw.

    Was wollt ihr hier den dann noch gerne so sehen?

    Damit ich entsprechend eine kleine Prioritäten Liste habe, was man so machen könnte :)

    illyaine hat eine neue Version hinzugefügt:

    illyaine
    April 21, 2024 at 7:05 PM
    Quote

    Tomb Editor:

    • Added default texture for new rooms (right-click in texture panel to open context menu).
    • Added TEN adjustable step height (can also be enabled for classic engines, but the behavior is unpredictable).
    • Added TEN batch action nodes to change properties or call other node functions for certain group of similar objects.
    • Added TEN timespan action nodes to transform various moveable and static parameters on a specified timespan.
    • Added TEN nodes to check and modify ItemFlags, to check if a flipmap is active and to do a partial check of a moveable name.
    • Added the ability to remap subdivision highlight hotkeys (1-9).
    • Using subdivision highlighting should now allow the user to modify geometry using keyboard only.
    • Copying room geometry will now include texture information with each face.
    • Double-clicking on empty space in node editor will now open node list.
    • Use native Windows dark theme setting for window titles.
    • Fixed autosave file cleanup not working.
    • Fixed undo / redo not working on yellow walls (portals).
    • Fixed issue where creating portals manually would display phantom subdivisions.
    • Fixed issue where slope indicator would mark diagonal steps as slopes if one side is taller than 2 clicks.
    • Fixed TRNG trigger parameters showing up for other engine versions.
    • Fixed TEN OnLoop callback appearing in level script functions list.
    • Fixed TEN nodes not using default values for new arguments, if node wasn't reopened in a node editor.
    • Fixed exception when trying to copy a volume without event set assigned to it.
    • Fixed AI pathfinding not recognizing ghost blocks.
    • Fixed room rotation / mirroring causing textures to disappear at extra subdivisions level.
    • Fixed horizontal room merging yielding wrong results.

    WadTool:

    • Fixed incorrect annotation for set jump reference animcommand.
    • Fixed incorrect animation frame display after switching from null animation in animation editor.

    TombIDE:

    • Added splash screen frame customization dialog.
    • Added Plugin_Video into default TRNG preset.
    • Updated TR1X preset to 3.1.1.
    • Removed real-time directory checking for *.prj2 file changes as it caused too many unpredictable issues and slowdowns.
    • Fixed a rare bug where closing TE caused an infinite level list refresh loop.
    • Fixed a bug where '>' symbols inside comments were taken into consideration when error checking.
    • Fixed a randomly appearing "Out of memory" and "ArgumentException" error when working with TEN projects.

    TEN: Version 1.4

    • Fixed drawing of display sprites in title level.
    • Fixed drawing of smoke sprites and various other sprites.
    • Fixed drawing of transparent surfaces when debris are present in scene.
    • Fixed player holster state and current vehicle not preserved correctly on level jump.
    • Fixed diving when swimming over sinks.
    • Fixed fire item effect not extinguishing in water.
    • Fixed fade-in and fade-out effects not canceling correctly when next level is loaded.
    • Fixed shadows still being visible after shattering a moveable.
    • Fixed dynamic light objects incorrectly using object tint value to specify their colour.
    • Fixed FOV interpolation at the end of the flyby sequence.
    • Fixed sounds resuming in pause mode while switching between apps.
    • Fixed slide directions.
    • Fixed occasional collision warnings in a log when teeth spikes object was activated.
    • Fixed climbable pushables collision during continuous pulling action.
    • Fixed collision for solid static meshes with zero collision box.
    • Fixed bottom collision for solid static meshes.
    • Fixed T-Rex's head rotation.
    • Auto-switch to a crawl state if player start position is in a crawlspace.
    • Allow directional flame emitter (negative OCBs) to be rotated at any angle.
    • Revise wall spikes:
      • Wall spikes now stop when they touch a pushable, another spike wall or a normal wall.
      • Wall spikes will shatter any shatter in its path.
      • Wall spikes can be stopped by normal antitrigger or with a volume.
    • Added hub system to preserve level state on level jumps.
    • Added ember emitter.
    • Added fish emitter.
    • Added laser beam object.
    • Added TR2 dragon.
    • Added TR3 Winston (requires updated TEN .wad2 on TombEngine.com).
    • Added TR4 squishy blocks (requires updated TEN .wad2 on TombEngine.com).

    Lua API changes:

    • Added resetHub flag to Flow.Level, which allows to reset hub data.
    • Added Flow.GetFlipMapStatus() function to get current flipmap status.
    • Added Moveable:GetMeshCount() function to get number of moveable meshes.
    • Added timeout parameter for Moveable:Enable() function.
    • Added Static:GetHP() and Static:SetHP() functions to change shatterable static mesh hit points.
    • Fixed Moveable:SetOnCollidedWithObject() callback.

    illyaine hat eine neue Version hinzugefügt:

    illyaine
    February 26, 2024 at 1:09 PM
    Quote
    Code
    2024-02-11
    ----------
    New patches:
    - Add copyright notice under main menu
    - Grenadegun ammo and animations
    - Title logo fade in
    - Fix PuzzleCombiner

    illyaine hat eine neue Version hinzugefügt:

    illyaine
    February 5, 2024 at 2:20 PM

    Hat jemand von euch eine VR Brille? Wenn ja seit ihr zufrieden damit?

    Ich habe seit so zwei Wochen eine Meta Quest 3. Das ist echt ein geniales Teil. Damals hatte ich für die PS4 die VR Brille, aber war nicht so berauschend.
    Da war die Grafik Qualität nicht sonderlich gut und die Games dazu waren auch mau.

    Aber hier ist das natürlich was anderes, da diese Standalone ist und natürlich auch mit dem PC benutzt werden kann. :D


    An Games Spiele ich aktuell Assassins Creed Nexus und heute "Moss 1". Ist auch ein tolles Spiel. Und durch die Referral Links auch eine tolle Sache. Hab da am Anfang direkt 60 Euro Guthaben (war eine Aktion, sind sonst immer 30 Euro) durch das aktivieren der Brille erhalten weil mich jemand anderes "geworben" hat.
    Und für Spiele mit den Ref Links bekommt man auch 5 Euro. Eigentlich eine tolle Sache.

    Warum werden denn nun jetzt mehrere Beiträge zusammengefügt. Vielleicht kann illyaineda Klarheit bringen?


    Ja, da hatte ich irgend eine Einstellung geändert. Passiert aber normal nur bei Beiträgen, welche innerhalb von 10 Minuten gepostet werden. Damit etwas doppelposts minimiert werden :)

    illyaine hat eine neue Version hinzugefügt:

    illyaine
    January 6, 2024 at 10:03 PM