Posts by illyaine

    Hallo,

    dann mal herzlich Willkommen zurück. :thumbup:


    Ja, das Forum ist wieder zurück. Dank geht hier eher an Jörg , er hatte mich auf den neuen Level Editor aufmerksam gemacht. Und da ich eigentlich aufgehört hatte und nichts mehr machen wollte, habe ich zum Glück trotzdem mal den Editor angeschaut. Und bin jetzt auch wieder am bauen :D


    Genau, versuche dich einfach mal an dem Editor, wir haben auch schon einige Tutorials dazu geschrieben.

    https://www.trlevel.de/lexicon…p?lexicon/50-tomb-editor/


    Falls du aber ein bestimmtest Tutorial möchtest, einfach melden. Dann werden wir dies sicher machen. Ich hoffe du bleibst uns somit erhalten und postest schön, damit das Forum etwas Leben bekommt :whistling: Den die Deutsche Level Bauer Community ist leider sehr geschrumpft.

    Quote

    Tomb Editor:

    • Add new "Find untextured" feature
    • Add scaling to texture remap tool
    • Add extra checkbox for merged statics to replace room ambient light with static color
    • Specify source/destination in find & replace window based on where the item was dropped
    • Change the way TRNG flipeffects/actions/conditions are listed to preserve alphabetical sorting
    • Limit camera distance to prevent annoying zoom slowdown
    • Import objectless prjs without error
    • Properly display imported geometry names on prj2 loading
    • Fix for death + climb floordata flag combination
    • Fix invisible objects picking
    • Fix nullref exception with missing sound catalogs
    • Fix item browser reset on paste object action
    • Fix inconsistent texture mirroring on ceiling while using group and grid paint texturing tools
    • Attempt to fix texture sorting exception on resource reload
    • Add texture info diagnostics for possible system-specific compile issues


    WadTool:

    • An option to alphanumerically sort meshes on model/animation import
    • Collect and play custom sounds from reference level in animcommand editor
    • Additional safety measures to prevent potential wad2/prj2 corruption if saving was unsuccessful
    • Fix corruption of EndFrame value with null animations re-saved from pre-1.2.9 wad2s
    • Fix index out of range exception if anim parameters were edited with mousewheelTomb Editor:
      • Add new "Find untextured" feature
      • Add scaling to texture remap tool
      • Add extra checkbox for merged statics to replace room ambient light with static color
      • Specify source/destination in find & replace window based on where the item was dropped
      • Change the way TRNG flipeffects/actions/conditions are listed to preserve alphabetical sorting
      • Limit camera distance to prevent annoying zoom slowdown
      • Import objectless prjs without error
      • Properly display imported geometry names on prj2 loading
      • Fix for death + climb floordata flag combination
      • Fix invisible objects picking
      • Fix nullref exception with missing sound catalogs
      • Fix item browser reset on paste object action
      • Fix inconsistent texture mirroring on ceiling while using group and grid paint texturing tools
      • Attempt to fix texture sorting exception on resource reload
      • Add texture info diagnostics for possible system-specific compile issues

      WadTool:
      • An option to alphanumerically sort meshes on model/animation import
      • Collect and play custom sounds from reference level in animcommand editor
      • Additional safety measures to prevent potential wad2/prj2 corruption if saving was unsuccessful
      • Fix corruption of EndFrame value with null animations re-saved from pre-1.2.9 wad2s
      • Fix index out of range exception if anim parameters were edited with mousewheel



    Download: Tomb Editor 1.2.11

    Tomb Editor 1.2.11

    Heute wurde Tomb Editor 1.2.11 veröffentlicht.

    (Quote)

    Heute wurde Tomb Editor 1.2.11 veröffentlicht.


    Quote

    Tomb Editor:

    • Add new "Find untextured" feature
    • Add scaling to texture remap tool
    • Add extra checkbox for merged statics to replace room ambient light with static color
    • Specify source/destination in find & replace window based on where the item was dropped
    • Change the way TRNG flipeffects/actions/conditions are listed to preserve alphabetical sorting
    • Limit camera distance to prevent annoying zoom slowdown
    • Import objectless prjs without error
    • Properly display imported geometry names on prj2 loading
    • Fix for death + climb floordata flag combination
    • Fix invisible objects picking
    • Fix nullref exception with missing sound catalogs
    • Fix item browser reset on paste object action
    • Fix inconsistent texture mirroring on ceiling while using group and grid paint texturing tools
    • Attempt to fix texture sorting exception on resource reload
    • Add texture info diagnostics for possible system-specific compile issues


    WadTool:

    • An option to alphanumerically sort meshes on model/animation import
    • Collect and play custom sounds from reference level in animcommand editor
    • Additional safety measures to prevent potential wad2/prj2 corruption if saving was unsuccessful
    • Fix corruption of EndFrame value with null animations re-saved from pre-1.2.9 wad2s
    • Fix index out of range exception if anim parameters were edited with mousewheel

    TRLevel.de möchte im Form vom Complex Simplicity Contest wieder aktiv sein.

    Damals gab es viele tolle Burg Levels. Und wir wollen den Contest Gedanken wieder ausgraben.

    Daher suchen wir Team Mitglieder die gerne beim Aufbau des Contest Paketes helfen möchten, sei es Audio, Texturen, Objekte, Animationen uvm.

    Unser Gedanke ist aktuell, von Levelbauer für Levelbauer.


    Wir wollen schauen, dass wir jedes Jahr einen Contest veranstalten. Aber wenn die Thematik bombastisch ist, kann man auch ein Jahr aussetzen, damit mehr Zeit ist für die Materialien.


    Im Moment haben wir Ideen für 2 Conteste, aber suchen hier natürlich Teammitglieder welche aktiv helfen möchten für den Contest. Jedes Teammitglied hat entsprechend Mitspracherecht bei den Materialien.


    Wir wollen entsprechend TE und NGLE sowie die TRNG zulassen. Und den Levelbauern auch viele Freiheiten geben.



    Ich hoffe es melden sich viele, denn die Welt benötigt viele tolle neue Levels. Wer gerne mitmachen möchte, kann sich bei mir per Private Nachricht melden, dann bekommt er weitere Informationen für das Interne Forum auf TRLevel.de usw.


    Danke euch

    Tomb Editor 1.2.10

    List of changes:


    Tomb Editor:
    • Add "Search & Replace objects" feature
    • Add short NG trigger names as prefixes
    • Add option to pick texture without blending mode and double-sided attribs
    • Fix room effect value of 1
    • Fix broken textures on imported geometry if

    List of changes:



    Tomb Editor:

    • Add "Search & Replace objects" feature
    • Add short NG trigger names as prefixes
    • Add option to pick texture without blending mode and double-sided attribs
    • Fix room effect value of 1
    • Fix broken textures on imported geometry if same level texture set is used
    • Fix occasional floordata generation bug
    • Fix inability to cancel "Set ambient light for selected rooms" action
    • Implement undo for changing light colour
    • Remove triggers to nonexistent targets on room removal
    • Prevent lock-ups when prj2 with broken trigger with nonexistent target is selected

    WadTool:

    • Add "Copy" button to animcommand editor
    • Prevent exceptions while reference project without sounds is loaded
    • Fix some more geometry import bugs
    • Fix state change editor foolproofing
    • Unset "Prefer 32-bit" flag which caused WT to stop working on some Win10 systems

    SoundTool:


    • Fix misplaced samples warning condition

    Da auf der Levelbase sich keiner meldet versuche ich es auch hier.


    Ich suche für mein nächstes Projekt und nächsten Projekte jemanden der Lara Croft vertonen wollen würde.

    Den leider macht Gandalf dies nicht mehr und somit würde mein nächstes Level nur Text basiert sein, und auch dann nur Englisch.

    Tomb Editor 1.2.9 - Hotfix online

    Edit: 12.12.2019 - 16:45 Uhr. Gerade eben wurde ein Hotfix vom TE 1.2.9 hier hochgeladen. Habe zusätzlich auch die .zip Datei von alten Balast (Spielbarer Ordner, WADs usw) entfernt, somit ist er schneller gedownloadet.
    Gefixt wurde TombIDE. Die


    Edit: 12.12.2019 - 16:45 Uhr. Gerade eben wurde ein Hotfix vom TE 1.2.9 hier hochgeladen. Habe zusätzlich auch die .zip Datei von alten Balast (Spielbarer Ordner, WADs usw) entfernt, somit ist er schneller gedownloadet.
    Gefixt wurde TombIDE. Die Entwickler nutzen GitHub um die Dateien den Entwicklern bereit zu stellen und GitHub hatte bei TombIDE leider einen negativen Einfluss gehabt, dass die TRNG .txt Script Dateien leider kaputt gemacht wurden. Somit kann TombIDE nichts dafür, falls das Script defekt wurde. Bitte downloaden und in euren TE Ordner kopieren.



    Tomb Editor:

    Fix light values leaking through paper-thin walls of non-connected rooms

    Overwrite merged statics effects with global room effects (partially fixes desynced caustics)

    Fix corrupted animcommand frame numbers in single-frame animations

    Fix static action triggers not being exported correctly

    Fix static scale field not updating on enter keypress

    Partially fix diagonal geometry portal flickering (all remaining cases are tomb4 bugs)

    Make room effect range similar to TRLE (1-4) and allow "true zero" value (e.g. to disable water waves)

    Directly edit static mesh color in TRNG projects by holding Ctrl or Alt

    Added one extra default sound sample path (default TRLE one)

    Fix selection color for pastel color scheme

    Ask for autodetect sound deselection only if any sounds are selected

    Added option to automatically autodetect sounds if none were selected (e.g. new project)

    Added texture set in-place search

    Added toolbar customization (right-click on it) and extra buttons

    SoundTool and WadTool are now auto-loading current project if launched from Tomb Editor


    WadTool:

    Add End Frame field to animation editor

    Fix unsaved changes indication

    Fix incorrect frame count on animation changes

    Potentially fix errors with assignation of sprite magenta transparency

    Added SAS state names


    SoundTool:

    Show found sample paths in sample list (if reference project is loaded)


    TombIDE:

    Fix game launching with Alt+F4


    Quelle: Tombraiderforums.com

    Vor ein paar Minuten wurde von MontyTRC die Version 1.2.9 vom TE veröffentlicht.


    Tomb Editor:

    Fix light values leaking through paper-thin walls of non-connected rooms

    Overwrite merged statics effects with global room effects (partially fixes desynced caustics)

    Fix corrupted animcommand frame numbers in single-frame animations

    Fix static action triggers not being exported correctly

    Fix static scale field not updating on enter keypress

    Partially fix diagonal geometry portal flickering (all remaining cases are tomb4 bugs)

    Make room effect range similar to TRLE (1-4) and allow "true zero" value (e.g. to disable water waves)

    Directly edit static mesh color in TRNG projects by holding Ctrl or Alt

    Added one extra default sound sample path (default TRLE one)

    Fix selection color for pastel color scheme

    Ask for autodetect sound deselection only if any sounds are selected

    Added option to automatically autodetect sounds if none were selected (e.g. new project)

    Added texture set in-place search

    Added toolbar customization (right-click on it) and extra buttons

    SoundTool and WadTool are now auto-loading current project if launched from Tomb Editor


    WadTool:

    Add End Frame field to animation editor

    Fix unsaved changes indication

    Fix incorrect frame count on animation changes

    Potentially fix errors with assignation of sprite magenta transparency

    Added SAS state names


    SoundTool:

    Show found sample paths in sample list (if reference project is loaded)


    TombIDE:

    Fix game launching with Alt+F4


    Quelle: Tombraiderforums.com


    Den Doownload findet ihr auch hier auf TRLevel.de in der Filebase -> Download